czwartek, 11 października 2012

Sushi

Zaczynam wielka przygodę z gotowaniem chce udowodnić ze umie gotować ze znam tajniki gotowania
Pierwsza moja przygoda to Sushi zrobione wczoraj na kolacje

Sushi przepis porcja dla 2 osób

algi morskie 3szt 
1 szkl ryzu do sushi
3 lyzki octu ryżowego
1 lyżka cukru
szczypta soli

Dodatki

serek smietankowy 
łosos wędzony
ogorek swiezy zielony
wasabi
sos sojowy 

Ryz ugotować jak na opakowaniu ,ostudzić dodać ocet ryżowy sol cukier 
wymieszać 
Przygotować algi morskie ,ja przecinałam na poł lepiej rolować pozniej maki 
ułozyć na macie bambusowej zwilżona reka w zimnej wodzie brac ryz układać na algach zostawiąc 2-3 mm krawędzi W ryżu na środku zrobiłam "dołeczek " tam umieściłam wasabi 
Na brzegu ułożyłam warstwę łososia Zrolować za pomocą maty bambusowej
Druga wersja ryż serek smietankowy kawałki ogórka zielonego na brzegach zrolować 
Na ytube jest dużo filmików jak poprawie rolować sushi Włożyc do lodówki na 1 h ,pokroic na 2 -3 cm kawałki
Do naczynia dac odrobine wasabi i sosu sojowego 
Podawać z lampka wina 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

czesc